TRYGGHETSGARANTI - LES MER
ForsideNyheter og reiseartiklerReiseberetning fra Peru: Bursdagsfeiring ved Rainbow Mountain

Reiseberetning fra Peru: Bursdagsfeiring ved Rainbow Mountain

06.08.2024
Vis alle innlegg

I april i 2024 feiret reisespesialisten vår Iida bursdagen sin på den mest spektakulære måten – på Rainbow Mountain i Peru. Les om Iidas uforglemmelige bursdagsopplevelse på hennes reise til Peru nedenfor.

Iida med utsikt over Rainbow Mountain i Peru

Å feire bursdagen min i Peru på Rainbow Mountain Palccoyo var hinsides alt jeg kunne ha forestilt meg. Her er et glimt av eventyret jeg hadde på bursdagen min.

Jeg dro tidlig om morgenen fra hotellet vårt, og etter en lang og vakker kjøretur kom jeg til utgangspunktet for turen til Rainbow Mountain. Reisen til Rainbow Mountain i seg selv var som å gå inn i et levende postkort, spesielt jo nærmere fjellet jeg kom. Alpakkagårder var spredt rundt i landskapet, som var omgitt av det fredelige synet av fjell.

Iida på bussen på vei til Rainbow Mountain i Peru

Jeg startet turen fra en høyde rundt 4800 meter. Selv om jeg hadde våknet tidlig, var jeg full av energi og mer enn klar for opplevelsen. Utstyrt med en gåstav begynte jeg oppstigningen. Hvert skritt tok meg nærmere den fantastiske utsikten jeg bare hadde sett bilder. Turen var enkel og behagelig, selv om jeg måtte bevege meg sakte grunn av høyden. Stien var omgitt av levende farger, som et hint om utsikten som ventet meg toppen.

To personer på fottur på Rainbow Mountain i Peru

Å Rainbow Mountain var en surrealistisk opplevelse. Panoramautsikten over fjellene med nyanser av rødt, oransje og gult var som å inn i et maleri. Da jeg sto der, følte jeg en overveldende følelse av takknemlighet. Det virket som om Pachamama, som betyr «den ærverdige Moder Jord» (et ord guiden stadig brukte), hadde gitt meg det perfekte været bursdagen min – klar himmel og solskinn. En søt lama bidro til sjarmen og gjorde opplevelsen enda mer magisk.

To lamaer på toppen av Rainbow Mountain

For å huske denne unike dagen fikk jeg en liten glassflaske fylt med sand i fargene til Rainbow Mountain – som kollegaen min hadde kjøpt ved basen. Et minne om naturens skjønnhet, og en påminnelse om dette uforglemmelige eventyret!

Hvis du vurderer å besøke Peru, kan jeg ikke anbefale denne reisen til Rainbow Mountain nok.

/Iida

TourCompass – fra turist til eventyrreisende

Se våre reiser til Peru nedenfor: